Friday, January 16, 2009

Butter Orange Cake


Resepi asal ialah daripada Junjs11 @ MyR tapi dengan nama Buttery Orange Cake. Lebih kurang sama la tu, "Y" je yang hilang... (sebenarnya dah siap upload gambar baru terperasan "Y" tu hilang.....hehehe).

Bahan-bahan :
250 gm butter (dilembutkan)
2 sudu besar parutan kulit oren
330 gm gula castor
4 biji telur
225 gm tepung naik sendiri
75 gm tepung
180 ml orange juice

Cara-cara :
  1. Pukul butter, gula dan kulit oren sehingga kembang.
  2. Masukkan telur satu persatu dan pukul lagi.
  3. Masukkan tepung diselang-selikan dengan orange juice. Pukul rata.
  4. Isi dalam loyang yang telah dialas kertas dan digris. Bakar 1 jam 10min.


3 comments:

hana said...

santekkk jerk akak nyer kek! kiter nyer hanguss! hihihi....tp sedap kan kek nih! rsa oren tuh mmg best!

princessharyati said...

tektur kek oren u ni kan memnag nampak kek ni gebu n lembut..nnti ada masa yatt nak buat lah thks

Azita said...

hana : yg sebeno-benonya terlebih garing gak tapi cover line skit!!!! mmg sedap sbb terasa keorenannya...!

princessharyati : mmg gebu n lembut kek ni...jgn tunggu lama2, buat jer....